Tuesday 26 February 2013

Si penakut dengan bayi

Assalamualaikum...
Semalam aku p tengok baby baru lahir, baby kak farah a.k.a opismate. Kami p melawat kak Farah dan baby, ramai2, selepas bekerja, dalam pukul 5 gitulah. Nak dijadikan cerita, aku ni spesies penakut nak pegang baby, terutamanya yang baru lahir. Memang tak dak ciri-ciri keibuan langsung, cemana nak ada baby kan. huhu. Even nak pegang, nak acah-acah or main-main ngn baby pun aku xreti+xpandai. Ini kan nk jaga baby kan. Nak mandikan, nak susukan, semua2 lah. Semalam kak Rushda paksa aku pegang baby kak Farah, uwa..Memang aku xmau, takut, risau budak tu jatuh. Ha..anak orang tuh. Semua orang gelak kat aku. Cis,cis,cis.Harap2 nanti bila aku ada baby, automatik lah aku pandai jaga baby. hehe. Semalam xbawak kamera, nk tangkap gambar baby kak farah, jadi, aku google jelah baby2 comel kat internet. hehe. Jom tgk baby2 comel. Geram lak tengok baby2 nih. 





 

Sumber gambar : Encik Google

Ok, buat mommy2 to be M2B, silalah bersedia google tips penjagaan baby ya. Terutamanya yang sulong tuh. Zaman sekarang, semuanya dihujung jari. Taip n cari lah. Yang penting, rajin ya. Macam2 tips dah ada di internet. Ini antaranya, cara pegang bayi dari Blogger Ben Ashaari.

Even aku pernah dulu join kursus PERMATA, semuanya tentang bayi, 0-6 tahun, daripada aspek penjagaan, tips2 selamatkan bayi, mandi, urut bayi, semua-semua lah, tapi aku still xpandai nak pegang bayi, jaga bayi, main-main ngn bayi (spesies penakut.lalala). huhu. Tak apalah, semoga nanti dh ada baby sendiri, bolehlah aku praktiskan apa yang aku pelajari dulu. ngeh2. Harap2 berjayalah aku nanti. hehe. Doakan juga aku cepat2 dapat baby ya. ;)

Ok, sekian dulu. Salah silap mohon maaf ya.



2 comments:

  1. weh nak curik photo baby buat profile pic fb bole????haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambk ja la weh..aku pun curik gak ni..haha

      Delete